måndag 9 juni 2008

Sakerna jag skulle ha gjort idag, och sakerna jag gjorde istället #1


Det är inte snällt att lägga upp bilder tagna i motljus, men det är så fint hur både Ika och Anders instinktivt rättar till frisyrerna så fort kameran dök upp.
På vilket sätt har digitalkameran gjort oss mer medvetna om hur vi ser ut - och i hur hög grad har det påverkat journalisters klädstil? Det pratade Anders och jag om i veckan i samband med ett visst inslag som vi, givetvis, kommer att länka till när det är dags.
Ika var för övrigt här för att titta lite på vår lokal. Hon kallade den "ett litet gubbrum", men lät inte helt negativ.

Eftersom Anders gav ett litet prov på sin arbetsdag förra veckan tänkte jag nu göra samma sak, fast ur en annan vinkel.
Här kommer alltså en lista över sakerna som jag skulle ha gjort i dag, och de jag gjorde istället:

Vad jag skulle ha gjort idag:
• Skrivit klart ett nytt, mycket kort, kapitel = dåligt samvete gentemot Anders
• Bokat upp fler intervjuer för ett kommande tidningsjobb = jag har visserligen gjort mina försök, men inga defintiva svar än – ångest, ångest, ångest - redaktören kommer att hata mig.
• Fått ur mig ett "smart" blogginlägg = allmän skam, jag vet att Stefan kommer att kommentera detta med något syrligt.
• Ha skrivit klart en text till Damernas Värld om en väldigt cool, dessvärre död, person = stigande irritation över bristande arbetsmoral.

Saker som jag gjort idag:
• Sprungit ett varv kring Södermalm = träningsvärken i höger skinka blev betydligt värre
• Cyklat en timme på grund av viktiga papper som glömts hemma på tikibaren = träningsvärken smärtar ännu mer…
• Köpt en pryl, som jag inte ens vet vad den heter, till pågående badrumsrenovering = en ofattbar stolthet som jag inte riktigt kan förklara och som inte står i minsta relation till sakens funktion.
• Tillbringat säkert en halvtimme med att välja vilken bok jag ska läsa på planet till Italien senare i veckan. Det blev Richard Yates "A Special Providence", tog även med hans "Easter Parade" som back up = någon sorts förnöjsamhet.

11 kommentarer:

stefan sa...

Jag tänker inte vara syrlig, men undrar så här i förbifarten varför ni inte svarat på mitt viktiga mail? Kan det vara för att ni fått garantibeloppet utbetalt?

Klas sa...

Det var ytterligare en sak jag skulle ha gjort idag…

Du har svar nu, compadre.

Skafferiet sa...

Stefan: Hallå där, jag mejlade faktiskt en fråga till dig i torsdags på mailet, som du inte svarat på.

Skafferiet sa...

Klas: Dåligt samvete för vadå?

Klas sa...

Äh, jag hatar att inbilla mig att jag ligger sist med mina grejer. Då skäms jag. Jag vill vara den som suckar och skakar på huvudet och säger "herregud, är du inte klar än!!!?" - inte att det ska vara tvärtom.

Skafferiet sa...

Utmana mig.

Anonym sa...

Bilden ovan är väl inte tagen i motljus?

Skafferiet sa...

Lyssna på proffsen Klas.

stefan sa...

Anders: Vad var det för fråga? Jag medger att anfall oftast är bästa försvar, men jag fick inget mail av dig i torsdag (om du inte skickade från din yahooadress=fastnade bland spammet).

Anonym sa...

Stefan,
Glöm inte mitt mail heller ;-)

Klas sa...

Jenny Maria: Nej, fan… Jag tänkte på att de hade solen i ögonen.

Som du förstår kommer jag aldrig att konkurrera med dig direkt:)