tisdag 10 juni 2008

Modet att vara ful



Jag tar alla tillfällen jag kan att klä upp mig. Jag kan inte längre gå utanför dörren utan skjorta. Så när jag äter marängtårta på Prinsen med vår husfotograf Martin Vallin så blir det fluga. Så himla genomskinligt - egentligen. Jag eftersträvar att dölja min bakgrund, med perfektion.

Klas, som har medelklassbakgrund, kan ha en lite lugnare inställning till mode. Han är inte lika ängslig för att hans kulturella kapital bara sitter i kläderna på kroppen. Därför kan han, som förra veckan, gå till Le Rouge med en North Face-ryggsäck. Jag pikar honom såklart. Men i hemlighet så beundrar jag hans mod.

3 kommentarer:

Klas sa...

Anders, jag säger precis som då: jag håller bara på att lansera en ny uppdaterad outdoorlook. Det är allt.

Anonym sa...

Jag önskar att det fanns en bra tjejmotsvarighet till fluga. För om jag har fluga blir det bara plojigt.

Plastrong funkar inte heller.

Skafferiet sa...

Ja, men finns det inte det?

Jag älskar de där svarta sidenflugorna som Blair har i tv-serien Gossip Girl. Men det kanske inte är flugor? De är ändå otroligt eleganta.