måndag 30 juni 2008

59000 nedslag

14000 tecken.
7000 tecken
7000 tecken
3500 tecken
2500 tecken
25000 tecken

Lägg till ett stort jobb som föll och en massa förberedelser för saker att göra efter minisemestern i Göteborg så har jag nästan rabblat upp anledningarna till att jag knappt bloggat på en vecka.
Eftersom de normala arbetstimmarna gick åt till intervjuer, möten och den hopplösa väntan på en elektriker som skulle skruva in en liten moj (han har fortfarande inte kommit!) så försvann tyvärr delar av bloggtiden.
Nu fick jag tack och lov en chans att skryta lite om effektivitet etcetera, vilket jag märkt mer och mer blivit mitt och Anders sätt att mäta penis, eller annat valfritt statusbringande föremål vars storlek eller omfång hänger ihop med dess… status?

Idag ägnade vi tillexempel en trevlig stund åt att jämföra vem som skrivit mest i veckan. Anders försökte räkna i antal texter, jag räknade i tecken. Det blev precis som tidigare när Anders alltid ville bräcka mig med att han jobbat senast natten innan. Att han går upp vid lunch verkade inte alls ha med saken att göra. Jag finner det lite irriterande.

Någon skulle kunna säga att vi borde jämföra kvaliteten på våra alster om vi nu nödvändigtvis måste ägna oss åt sådant, men kvalitet är så svårmätt. Och då skulle dessutom någon kunna bli ledsen på riktigt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med att mäta penis är ju väldigt vanligt. Jag har upptäckt att min chef är sån. Jag kan inte bestämma mig för om det är roligt eller en aning besvärande?

Om jag klagar på någon och säger "hur långsamt får man jobba... jag jobbar ju tre gånger så snabbt i sömnen", så säger han "ja, det gör jag också i så fall".

Anonym sa...

För övrigt tror jag att jag har större penis än honom...

stefan sa...

Skryta om hur mycket man jobbar är så 1999.

Skafferiet sa...

Stefan, du missade helt poängen. Vi skryter inte hur mycket vi jobbar, utan hur effektivt. Det är en stor skillnad.

Klas sa...

Stefan: Exakt. Den som är mest effektiv vinner.

Anonym sa...

Jesus killar. Get over yourself. Det här var den mest onanistiska bloggen som jag läst på länge. Tur att man är 60-talist o slipper ligga med killar födda på 70- och 80-talet. En uppenbarligen helt extremt självupptagen species. Stackars 80-talistbrudar! Det här är ju värre än vad man någonsin kunnat ana. 59 000 nedslag. Stegräknaren är också på,förmodar jag. Ojojoj vad ni är duktiga!Har du vägt dagens bajshög också? Kanske fler gram än kompanjonens?