måndag 22 september 2008

Recbrev (utkast)

PRESSMEDDELANDE
Stockholm 26 september


BYT NAMN! OCH ANDRA SÄTT ATT LYCKAS SOM JOURNALIST
Klas Ekman och Anders Rydell


Byt namn! är en bokidé som blev en populär blogg, vars läsare ifrågasatt om det verkligen skulle komma någon bok. Nu är den här.

Boken är uppbyggd som en självhjälpsbok, en guide till hur man lyckas i ett av världens roligaste yrken. Så kan den användas. Den kan också läsas som ett satirisk inlägg om journalistbranschen. En yrkesgren som för många inrymmer ett drömjobb, men också en baksida med vinstmaximerande företag, visstidsanställningar och nepotism.

Formen till Byt namn! har gjorts av Jonas Cramby.

I samband med bokens release delas ett pris ut till den som innehar Sveriges bästa medienamn. Mer om detta och boken kan läsas på bytnamn.se.

Första recensionsdag är 9 oktober.

6 kommentarer:

stefan sa...

Fast "vinstmaximerande företag" kanske inte är en "baksida"...

stefan sa...

Klas & Anders: tiden går...

Anonym sa...

Satiriskt ska det vara.

stefan sa...

Underbart. Gratis korrläsare!

Anonym sa...

Jag kommer såklart dit! Kanske inte på torsdag för jag ska säkert supa mig okristligt full men på fredagen, absolut!

Anonym sa...

Jag kom på att man kanske inte ska bloggrecensera innan då heller, om man är helt schyst. ÅÅÅ fan ta mina etiska sidor.

(Notera att jag försitter en chans till KONFLIKT med STORA NAMN. Eller nåt.)