fredag 15 augusti 2008

Släpp ut skiten!

Angående generationsdiskussionen, jag instämmer helt i Jonas Crambys geniala inlägg och liknelse att "80-talisterna är som tvättmedel, en generation som marknadsför sig själva så hårt att man byter kanal".

Åttiotalisterna är energiska marknadsförare, men samtidigt måste jag säga att många sjuttiotalister däremot är extremt dåliga på detsamma. De hävdar sig med andra ord för lite för sitt eget bästa.

Jag tycker att många extremt begåvade sjuttiotalister rentav slösar bort sin talang. Medan åttiotalisterna "upptäcker" sig själva sitter sjuttiotalisterna och väntar på att någon annan ska göra det. De är bandet som sitter och väntar på att skivbolaget ska knacka på dörren medan åttiotalisterna redan spammat ut sin musik på nätet.

Det finns en lång rad geniala sjuttiotalistjournalister (främst inom populärkultur) som borde få tummen ur röven och skriva en bok snart. Jag vill inte höra mer om det där "projektet" som aldrig blir av. Jag orkar fan inte vänta längre på er byrålådslitteratur. Släpp ut skiten. Ni kommer att må bättre.

Ni vet vilka ni är. Sätt igång!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha. Du har givetvis helt rätt.

Anonym sa...

När tiden är mogen, min käre Anders, när tiden är mogen. Eftersom jag har 3 jobb just nu, samtidigt som jag fokuserar på träning och flickvän så är min tid lite... knapp.

Skafferiet sa...

Kristofer: Jag ville ju inte höra några mer ursäkter. Ni är bra på det där, att hela tiden säga "Åhh, det är så mycket nu."

Skafferiet sa...

Det är historien om ert liv.

Klas sa...

Du har flera poänger, men en del av ursäktarna har nog sin grund i att vi, till skillnad från dig, är tillräckligt gamla för att ha skaffat oss ett privatliv.

Skafferiet sa...

Dock ännu en ursäkt.

Klas sa...

Anders: Ursäkt/faktum - in the eye of the beholder.

Skafferiet sa...

Klas: Att göra sina ursäkter deterministiska är väl utmärkt sätt att slippa undan. Haha.

stefan sa...

Klas+Anders: sitter inte ni i samma kontor?

Klas sa...

Stefan: Anders är aldrig här längre. Han bara sprider myten om att han lever hela sitt liv här.

Anders: En snart före detta namne till mig skrev en låt som hette "Det finns alldeles för mycket musik". Kanske stämmer det även om böcker? Förutom våra kommande då.

Skafferiet sa...

Stefan: Klas har rätt. Jag måste ha nära till Radiohuset. Lyssna imorgon 14:00, P1. Jag och Göran Sommardal talar om kinesisk populärkultur.

Klas: Det var den sämsta ursäkten jag hört.