fredag 22 augusti 2008

Jobbresa

Igår lämnade jag en text på det märkligaste sättet hittills. Stående med ena foten i korridorsgången och den andra i ett flygplan medan en steward förbannade mig och mitt mobila bredband.

Igår pratade jag ganska länge med en kristen breakdansare.

Igår blev jag tolfte gången av kanske tolv gånger inplockad i den amerikanska tullen och mycket grundligt förhörd om mina ärenden i landet. Detta brukar ibland, men inte lika ofta, hända även när jag ska lämna USA. Mitt utseende verkar vara väldigt tullsuspekt.

Igår hyrde jag en svart Pontiac med nästan porrigt glänsande lack som såg sportig ut. Jag insåg direkt att den var lite som de där hattarna man köper på semester och sedan aldrig riktigt skulle få för sig att bära – men den såg verkligen Los Angelesk ut, vilket passade fint eftersom det är här jag är.
Från insidan bilen kändes det mest som att köra en hundkoja. Litet, trångt och inte helt ergonomiskt. Den trista Toyotan hade antagligen varit mer praktiskt och bekväm. Jag bestämde mig för att lära mig något av det även när det gäller övriga livet.
Frågan är bara exakt vad?

1 kommentar:

stefan sa...

Pontiac... Ska man inte köra Prius i LA?