måndag 25 augusti 2008

Men jag vill ju vara Kevin Kelly.

Mitt och Klas samarbete har fått en märklig konsekvens. Vi har trots våra universella olikheter blivit allt mer lika. Det började någon gång i vintras när Klas köpte en likadan trenchcoat som jag. Sedan ville han skapa en hemsida med exakt samma form som min. Men nyligen har jag stått för likheterna. Jag beställde nyligen ett par exakt likadana glasögon som Klas, ett par mörka Moscot Lemtosh a la Buddy Holly. Sedan började jag odla skägg.

Jag vet, det är lite pinsamt. Men det hela kommer sig utav att jag tyckte att Klas började bli lite för lik Kevin Kelly när han kom tillbaka skäggig från sin senaste surfresa. Och jag älskar Kevin Kelly. Klas till och med köpte en cykel och sprang runt med sin hjälm på kontoret som en modebloggerska viftar med sina nya LV-väska. Jag blev irriterad. Klas får inte vara Kevin Kelly. Jag ska vara Kevin Kelly.

5 kommentarer:

JKL sa...

Enough with interngrejer already.

Caroline Hainer sa...

Hur och var beställer man de där glasögonen?

Anonym sa...

Det är ju som i "Single White Female"

...beware

Skafferiet sa...

Caroline: http://moscot.com/products/LEMTOSH.php

Anonym sa...

Caroline: Om du ska till New York måste du gå till nån av deras butiker. Helt fantastiska!