tisdag 12 augusti 2008

Fördelen med mediepar

Two hearts are better than one
Two hearts girl get the job done
Two hearts are better than one

– Bruce Springsteen "Two hearts"

Karolina Ramqvist och Fredrik Virtanen är ett fint tillskott i medieparens förlovade värld. De var förstås också på Way Out West.
Eftersom det här är en blogg om journalistik och inte om kärlek, så nöjer vi oss med att konstatera att det faktiskt blev en gullig bild och går över till den sortens hard facts som man tänker sig levereras av en kedjerökande amerikan som aldrig använt solskyddsfaktor och som inte är rädd att visa det.
Så direkt över till hörnet för karriärsrådgivning och arbetsmarknadsanalys:

I boken hyllar vi självklart alla de journalister som finner varandra. Det är inte bara skönt att hitta en partner som förstår ens yrkesliv, det är dessutom bra för varumärket. För att tala Björn Ranelidska så "ympar man in ännu en kvist på sitt skrivträd". Man förknippas inte längre bara med den egna gärningen utan även med sin partners. Man blir lite mer än bara summan av sina egna gärningar.
Helst ska man nog inte vara för långt placerade ifrån varandra. Kanske även befinna sig i någotsånär liknande positioner. På så sätt är Fredrik och Karolina på många sätt det perfekta paret.
Intellektuella men lite på tvären.
En Jörn Donnersk cocktail.


8 kommentarer:

stefan sa...

Det här börjar likna en Hänt extra för medietrettionåntingar. Jag gillar det.

Skafferiet sa...

Klas är väl festivalområdets Hans Shimoda?

Klas sa...

Anders: Det var fint sagt.

Anonym sa...

Lite som Angelina och Brad.

Klas sa...

JM: Indeed, fin liknelse!

Anonym sa...

Gud, jag blev helt förvånad när jag såg dem på Wow. Stammade fram något i upphetsad falsett till min kompis som tittade på mig som om jag vore CP-skadad. Tycker att detta inlägg på ett fint sätt visar att det finns fler som mig. Mycket nöjd.

Anonym sa...

Vadå, är de ihop alltså? Spännande, på något sätt.

Anonym sa...

Klas, din gamle idé om indie-Klick!, kanske kan bli media-Klick! i stället?