måndag 11 augusti 2008

Monkey Fist Rydell

Jag är mycket glad för alla namnförslag nedan. Tack! Känns som ett ämne att ta på allvar. Jag har funderat en hel del, och har tre favoriter:

Kokos Rydell
Candy Rydell
Poppe Rydell

Består det perfekta förnamnet av fem bokstäver?

I fredags gick jag och köpte dvd-samlingen Kung Fu-Masters Collection 2 och fick massor av ny inspiration. Ett asiatiskt namn känns ju väldigt inne just nu. Så här kommer några förslag:

Master Wang Rydell
Kung Fu Rydell
Eagle Claw Rydell
Shaolin Rydell
Monkey Fist Rydell
Shadow Rydell

12 kommentarer:

stefan sa...

Jag tror inte att Monkey Fist är något namn.

Anonym sa...

Putte Rydell är fortfarande det bästa förslaget. Det har det överklassigt barnsliga tilltalet samtidigt som det låter folkligt. I mina öron låter det som en klassisk journalist i vardande.

Skafferiet sa...

Stefan: Är Xzibit ett namn?

Peder: Du kanske har rätt, ska känna på det.

stefan sa...

Nej, det är ett artistnamn. Men jag citerar ur din text: "Ett asiatiskt namn...".

stefan sa...

Dessutom undrar jag varför du inte beaktat mitt namnförslag: "Fnisse".

Klas sa...

Eagle Eye Rydell?

Anonym sa...

Money Fist Rydell?

Anonym sa...

Som infantilt gubbnamn tycks mig Gojje eller Coco ha framtiden för sig. De har en air likt klassiker som Clarre och Noppe.

Vad Master Wang och Candy anbelanger låter dessa båda alternativ snarare som huvudpersonerna i ett drama av den mer erotiska sorten!
/Phreida

kajsa sa...

aboslut!
kajsa rydell, vad säger du?

Skafferiet sa...

Phreida: Du har lite rätt. Tänkte ett tag på ett western-influerat namn. Men det hamnade i fel genre:

Red Mountain Rydell
Black Rock Rydell
Lone Star Rydell
Wild Horse Rydell

Kan dock tänka mig Colt Rydell.

Kajsa: Låter lockande, eller hur?

stefan sa...

Rüber. http://www.svenskanamn.se/visa/R%FCber

Anonym sa...

Randy Rydell?
Eller varför inte: Malena Rydell?