onsdag 8 oktober 2008

Stök


Klas och jag är oerhört obegåvade när det kommer till städning. Men skyller ändå lite på Klas, det var inte förrän jag fick mina nya glasögon som jag insåg allvaret i situationen. Jag är visserligen intresserad av biologi, men går helst ut i skogen för att studera naturlig mångfald.

Tror ändå vi ingår i en fin stökig tradition, mina besök på andra frilanskontor säger mig det. Klas sjunger ofta det kreativa kaosets lov, medan jag åtminstonde har ambitionen att hålla mitt skrivbord rent.

Vilket är egentligen bäst för kreativiteten, stök eller städat?

6 kommentarer:

Klas sa...

Men du kommer ju alltid hit och slänger ditt skräp, låter gamla tallrikar stå framme och diskar inte förrän diskhon börjar räknas till en levande varelse.

Pierre sa...

Städat är bäst. Finns inget bättre för kreativiteten än att kunna börja med ett rent bord och en hög blanka ark med papper. Något jag lyckas med ungefär en gång om året...

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Emma sa...

Alltså, lite crazy professor-stök har ju ingen dött av. Men nytt oskrivet blad-känslan man får de få gånger man städar ordentligt indikerar att städat är bra.

Anonym sa...

Jag tror nog på städat. Men jag gillar städat - någon som hatar både ordning och att städa blir säkerligen inte inspirerad av att först behöva städa och sen behöva leva i det.

Skafferiet sa...

Är det inte just den där pulserande balansen mellan stök och städ som är intressant. Att grisa ner för att sedan bara rensa allt och börja om på nytt.