fredag 3 oktober 2008

Ett problem med företagsnamn

Igår var jag ute och "representerade" i en hotellbar. Efter att ha köat en kort stund fick jag beställa.
– Två glas rödvin, tack.
– Jag ser det, sa den kvinnliga bartendern och flinade (antagligen åt min kavaj och halsduk).
Sedan tog hon mitt kort, drog det och läste.
– Text & Tårar, minsann…

Jag kände mig lätt tillintetgjord men brydde mig inte ens om att försöka förklara. Min enskilda firma har fått sitt namn från en Slas-bok, antingen "Döden heter Konrad" eller "Den extra milen", där någon utropar just Text & Tårar till det mest patetiska firmanamnet i världshistorien.
När jag drog igång mitt företag tyckte jag att det var väldigt kul.
Now I'm not so sure.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade tänkt att min firma skulle heta Shakespeares Apor, sen var det någon som kom ivägen. Tur är väl det.

Olle Lidbom sa...

En bartender med iakttagelseförmåga! Var finns hon?

Klas sa...

Jag blev väldigt förvånad jag med. Clarion vid Skanstull.