tisdag 28 oktober 2008

Pillermissbruk


Idag fick ett mycket efterlängtat paket: mina piller. Sedan mitt lager av vitaminer, mineraler och omega 3-tabletter tog slut häromveckan har jag fruktat att jag närsom ska falla ner död. Men idag kom den, mitt Oriflame WellnessPack. 21 små påsar med livgivande innehåll. Jag är en ivrig pillerknaprare. Man kan väl säga att Klas och jag har lite olika syn där. Klas tror på meditation, jag tror på kemikalier.

I nya numret av Bon har jag plitat på en 10-sidig artikel om strävan efter evigt liv. Skriver bland annat om futuristen Ray Kurzweil som för ett par år sedan gav ut boken Fantastic Voyage: Live Long Enough to Live Forever tillsammans med livsförlängardoktorn Terry Grossman. Boken uppmuntrar gravt pillermissbruk. Kurzweil tar så många piller dagligen att han har en person deltidsanställd för att sortera dem.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Piller och PC... Anders trovärdighet är i fritt fall.

Skafferiet sa...

Meditation och Apple? Åk hem till Järna.

Anonym sa...

Katrinplommon från Saltå Kvarn. Det borde vara din "medicin".

Anonym sa...

Vågar man ens fråga vad du betalar för tre veckors iordninglagd sinnesfrid?

stefan sa...

Jag säger som till alla pillertrillare: minns Ricky Bruch!

Skafferiet sa...

Julia: 250 kr.