fredag 25 juli 2008

Saker jag önskade att

jag kunde/hade och som skulle underlätta mitt liv som journalist:

- Kunna kod (HTML, C++, allt).

- Konsten att fälla dräpande kommentarer med utryckslös min (jag skrattar åt mina egna skämt).

- Skriva lika roligt på engelska som på svenska (på engelska låter jag som en hjärndöd byråkrat).

- Vara geniunt polemisk (jag låter mest storslaget uppblåst, som en ballong).

- Vara mer cynisk och dystopisk (jag är hopplöst idealistisk, vilket inte är en särskilt bra journalistisk egenskap ur karriässynpunkt).

Vad är era?

3 kommentarer:

Wille sa...

Anders, att nämna html och c++ i samband med en mening som handlar om koda är som att nämna anna nicole smith och marilyn monroe i en mening som handlar om legender. ;)

Anonym sa...

Jag kan alltihopa, samt lyfta på ena ögonbrynet!

(Fast jag håller med wille - att jag kan HTML betyder inte att jag kan koda.)

Skafferiet sa...

För någon som inte kan är det lite så. haha.