måndag 7 juli 2008

Datorer och religion

Jag har slutat snusa och det var förfärligt.
Frågan är om det inte är värre att sitta med begränsad nätuppkoppling samtidigt som man har ett jobb eller flera att sköta. Abstinensen blir i alla fall nästan lika stark: svårförklarliga svettattacker, självömkan, frekvent tuggande käkar, spänningshuvudvärk och ett allt annat än stabilt humör.
I fredags eftermiddag, någon timme innan jag drog till Springsteen, skickade jag mina delar av boken till Anders. De fick först fraktas en bit på Ipod, eftersom min Mac vägrade att koppla upp sig. Givetvis uppstod komplikationer även av denna enkla manöver. Saker var tvungna att fixas och jag förstod inte varför de var tvungna att fixas. Datorer är som främmande religioner. Vissa seder är helt obegripliga om man inte är uppvuxen i precis rätt kontext. Jag brukar trösta mig med samma ord som min mormor, prostinnan, brukade använda när jag frågade saker om kristendomen som jag fann märkliga: "Det är inte meningen att vi ska förstå allt."
Det brukar tyvärr gå så där.
Mitt under konserten insåg jag så klart att jag glömt att klistra in ett ganska viktigt tillägg om bilder. Manuset var inte fullständigt, men det som störde mig ännu mer var blotta tanken på att behöva upprepa meningslösheterna i samband med mejlandet.

Stefan: det finns ett tillägg i kapitlet om bilder. men det finns inte i det manus du fått. Insert "valfri religiös liknelse" här.

1 kommentar:

stefan sa...

Jag har ju inte fått något! Prova att maila till min gmail också. sunnerdahl@gmail.com