måndag 26 maj 2008

Kristofer recenserar




Vi har under vårt arbete med boken låtit ett litet fåtal nära journalistkollegor läsa utkasten. En av dem är Kristofer Ahlström, nöjeschef på Café, recensent på Aftonbladet och frilansskribent för bland annat DN och Level. Kristofers första kommentar på vår bok var ungefär: "Den där skulle jag aldrig sätta mitt namn på."

Jag bad honom utveckla lite: 

“Byt namn” är en bok om hur journalistiken ser ut på riktigt, verkligheten man aldrig får lära sig i någon skolbänk. Det är ingen vacker bild vi får se, och jag skulle inte våga ge ut den i mitt eget namn – men jag är glad att Klas och Anders har modet jag saknar." 

PS: På bilden med Hanna Fridén. En förebild i många hänseenden, inte minst när det kommer till hur man bygger en karriär på nätet och på nattklubben. Ett riktigt barn av sin tid. 

2 kommentarer:

stefan sa...

Haha. BTW, såg dig på ZTV med Hanna. Gillar att du utsåg alla unga killar till losers. Det var roligt.

Skafferiet sa...

Jag vet, det är sorligt men helt sant.