torsdag 22 maj 2008

Inlaga


Jonas har skissat lite snabbt på inlaga. Tvåspalt och färgad ram. Jag tycker att det borde gå att göra, men ska kolla vad tryckerierna tycker (främst om den utfallande färgramen, fick just göra om en inlaga med utfallande bilder, funkar inte med vissa format tydligen).

Uppdaterat: Mail till Scandbook:
Hej Johan,

jag har en tryckfråga ang en kommande bok. Jag antar att man kan göra en inlaga som bifogad bild? Jag har två frågor om detta:

1. Vilka format ska man undvika? Jag tänker främst på den utfallande ramen och vår tidigare diskussion om "Allt mitt är ditt".
2. Hur mycket dyrare är det, mellan tummen och pekfingret, att trycka tvåfärg i inlagan.

Vi hörs,
/stefan

Och svaret:

Hej Stefan vi kan ej trycka tvåfärg tyvärr.

Mail till Bookwell:

Hej Mats,

kan ni trycka tvåfärg i inlagor (se bifogad bild)? I så fall, kan du
ge mig en fingervisning om hur mycket dyrare det är?
I övrigt är det en textbok som ska tryckas på "vanligt" papper.

/stefan

Och svaret:

Hej Stefan!

Vi kan trycka i färg från ark. Det är mycket svårt att gissa hur mycket dyrare det blir. Om jag måste gissa skulle jag säga + 15 % men skicka mig mera spec. så kan du få ett pris.

2 kommentarer:

Klas sa...

Hm, allt för konsten. Eller?
Vilket av de olika företagen brukar ni jobba mest med?

stefan sa...

Scandbook. Men det vore kul att testa. Ska kolla med ett annat tryckeri också.