tisdag 25 november 2008

Söta rockers

Jag har fortfarande ett par softa spots för Nirvana och Guns N'Roses. Därför följer jag oregelbundet Krist Novoselics och Duff McKagans kolumner på Seattle Weeklys hemsida. Hur ska man annars få reda på hur gamla rockhedonister gör när de tvingas tala sex med sina döttrar?
Det här inlägget på den Novoselics om VMA 1992 blir lite extra kul eftersom McKagan dyker upp i kommentarstråden och ber om ursäkt för att han öste en massa okvädningsord över Nirvana-medlemmen backstage.
Jag tycker att det är lite trösterikt att se hur två gamla basister i två lika mytomspunna dekadenta band verkar ha blivit ett par väldigt artiga äldre herrar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag fyllde år igår och fick den fina rosa boken av min familj. Har bläddrat lite i den och vill bara säga Tack! Den verkar helt underbar :) Nu ska jag ta till mig era tips och råd och kämpa vidare med studierna på JMK!

Skafferiet sa...

Hej Sandra!

Vad kul. Vi hade hoppats att den skulle bli årets julklapp. Klas och jag kommer klä ut oss till jultomtar och stå utanför NK i helgen. ho ho.

Klas sa...

Sandra: Grattis i efterskott! Kul att du gillade boken.