torsdag 27 november 2008

Festsäsong

Det är festsäsong nu. Alla ska ha tidningsreleaser och julglöggmingel. Jag måste säga att jag gillar slutet av året, en inte alltid så produktiv period - men det brukar alltid hända roliga och märkliga saker. Igår annordnade jag den andra Bon futur-kvällen på Berns, den här gången med en av mina favoritkonstnärer Theo Jansen. Efteråt blev det middag och sedan lyckades Hanna Fridén locka in mig, Jerker Virdborg och Pelle Strandberg till Village där vi dansade till sönderklippta nittiotalshits med bratkidsen. Underbart.

Nu ska jag iväg till KRO, KIF, BUS och Fotograförbundets inflyttningsfest. Det må inte se så stökigt ut på ytan, men det är just sådana här fester som alltid slutar illa.

4 kommentarer:

The Loser sa...

Menar du den Theo Janssen, han med de vandrande djuren som han bygger av plaströr? Var han inbjuden? I så fall skulle man ha varit där, han är mycket speciell.

Skafferiet sa...

Precis, det var han som talade. Han hade även med sig en massa delar, eller celler som kan kallar det. Och ett litet stranddjur.

Du kommer snart kunna se föreläsningen på Bons hemsida.

The Loser sa...

Du kommer snart kunna se föreläsningen på Bons hemsida.

Ska hålla utkik. Blir det fler Bon futur-kvällar?

Skafferiet sa...

Håkan: Hoppas det. Låter dig veta.