onsdag 19 november 2008

Hets


Måste beklagar den klena aktiviteten här på bloggen. Både jag och Klas har kastats in en väldigt intensiv produktionsperiod. Förutom en massa frilanstexter så ligger vi i slutarbete med varsitt bokprojekt som ska komma ut i början av nästa år. Vi håller även på och förbereder en antologi som vi hoppas ska utkomma precis innan bokmässan i Göteborg nästa år.

Dessutom har jag (trots mina tidigare principer) tagit över redaktörskapet på Konstnärernas Riksorganisations tidning Konstnären efter Martin Aagård. Så nu ligger jag även i produktion där. Ska tillägga att det är en fantastisk tidning att göra. Martin har gjort ett superjobb och utvecklat den till att bli, i mitt tycke, Sveriges roligaste och intressantaste konsttidning.

Begåvade skribenter och fotografer når mig på anders@kro.se

Trots allt arbete lovar vi dock lite mer aktivitet här. Vi kommer förhoppningsvis snart även presentera planer på att flytta och utveckla bloggen i ett nytt forum.

8 kommentarer:

Mark Malmström sa...

fläskigt. inte sugen på att ta in 5000 tecken Knut Larsson?

stefan sa...

Spänningen är olidlig.

Skafferiet sa...

Mark: Mejla ett mer utvecklat förslag till mig.

stefan sa...

Jag SKAPADE er, jag ska ha förstatjing på alla bokförslag!

Skafferiet sa...

Stefan: Skrev på ett kontrakt för Forma Publishing Group idag, de ville skriva in i kontraktet att de skulle få första tjing på nästa bok. Lyckades dock få det strykt, men är det inte något ni borde tänka på?

Dessutom har du ju redan fått ett bokförslag. Svara på det först.

stefan sa...

Just det, svårt att hålla reda på alla era idéer. Tror dock inte på att låsa in författare i kontrakt. Det låter tråkigt och desperat.

stefan sa...

Om du ger ut en kladdkakebok som säljer 200000 ex på Forma kommer jag dock aldrig att förlåta dig.

Skafferiet sa...

Kladdkakor? Jag är mer innovativ än så. Den ska handla om morotskakor.