torsdag 20 november 2008

Coola fester

Innan jag blev redaktör föreställde jag mig ofta att man som redaktör skulle bli bjuden till en massa coola fester. Fester, visst blir man bjuden till dem. Men då hade jag ingen aning om hur deprimerad man kunde bli av att gå igenom sin dagliga skörd av inbjudningar. En vardag där ens post spammas av inbjudningar till ett ännu ett event för en drickbar massageolja, provsmakningar av hallonglögg, kreditkortspartyn och nya solskyddserier presenterade av pensionerade Fröken Sverige-deltagare. Det är helt enkelt inte värt den själsliga mödan att gå igenom alla dessa för att finna några få guldkorn.

Jag har aldrig blivit nere för hatmejl, men en sådan här inbjudning (ovan) kan få mig att vilja sjunka ner i Årstavikens kalla djup. Jag läser:

"Dockteatern Sytkyt: Sampo Lappalainen

Det var en gång en lapp och en lappgumma. De bodde långt borta i Lappland...

I Sytkyt-teaterns ambitiösa dockteaterversion ingår också exotisk joikmusik av Angelin tytöt.

Välkommen!"

Yeeh party...

PS: Jag har inget emot samer.

1 kommentar:

Klas sa...

Du kanske vill låna Cecilia Nabokov ett tag?