tisdag 18 september 2007

Men helledudane då

Jag trodde att jag att jag hade med två hardecorejournalister att göra. Där avslöjandet går före både pengar och ära. Så fel, så fel. Vad ska ni med ett kontrakt att göra? Hänga upp det på väggen i Horace ex-skrivarlya i Gamla stan?

Dessutom, om jag får drista mig att vara en smula revisionistisk, innan jag tog den där tuggan bad jag om herrarnas adress och personnummer (utan vilka ett kontrakt ej kan upprättas). Var är denna information? Jag bara undrar.

2 kommentarer:

Skafferiet sa...

Kontrakt är för att ni ska våga stå för vad ni säger.

stefan sa...

Det är på g. Glöm dock inte att kontrakt är ett tveeggat svärd. Saxar ur ditt andra kontrakt: "Tryckfärdigt manuskript (motsvarande) samt övrigt material (t ex egna illustrationer) skall lämnas senast 10 januari 2008." Känn ingen stress...