måndag 24 september 2007

Form och innehåll

En av de första frågorna som kom upp när vi började prata om boken var formen. Hur ska boken se ut? Detta kan ses som oseriöst, naturligtvis, men jag tycker snarare att det var framsynt. I (vår) bokproduktion kommer ofta formgivaren sent in i projektet, och även om jag tycker att vår utgivning oftast håller mycket hög formnivå skapar det onödig stress. Inom kort kommer jag därför att avslöja vem som ska formge den här boken (jag väntar bara på ett ja).

Det ska bli spännande att tänka utseende samtidigt som boken växer fram innehållsmässig. Är övertygad om att detta kommer att lyfta slutprodukten. Hoppas bara att vi blir något så när överens... Min läggning lutar snarare mot Believer och The Rock Snob's Dictionary än Donald Trump.

Inga kommentarer: