måndag 15 december 2008

Författarhelvetet


När man en gång drömde om att skriva böcker trodde man att det jobbigaste skulle vara att skriva dem, det är det inte. Det är den där helvetiska postproduktion man varje gång tvingas gå igenom. En stressande, påfrestande och mördande jobbig process. Att lämna in själva manuset är bara början, om man då inte skriver helt perfekt och felfritt - vilket jag knappast gör.

Postproduktion förvandlar en kreativ och fri själ till en zombie som drömmer mardrömmar om hur man långsamt druknar i en svart göl av kvävande ord. Den senaste månaden har både Klas och jag vandrat runt på var sitt håll i detta zombielika tillstånd. Han med sin Broder Danielbok. Jag med min bok om piratrörelsen. Vi har knappt hälsat på varandra. Ibland har vi bara råkat stöta in i varandra och för en mycket kort stund vaknat ur ordhelvetet.

Nu är det nästan över. Klas lämnade häromveckan, han var som en dödsdömd fånge som precis hade blivit benådad. Jag avundas.

På fredag skickas min bok till tryck. Jag kan nästan se ljuset.

Den 2 februari kommer den. Två veckor innan rättegången mot Pirate Bay.

Då blir det fest. Ni är bjudna.

6 kommentarer:

stefan sa...

Är det därför din sajt har legat nere? Måste dock klaga på undertiteln: "plundrade hollywood"? WTF.

Anonym sa...

Ironi: Kollade du med piraterna om det var OK att använda deras logga? =)

Skafferiet sa...

Lite uppdateringar bara.

Julia: Läs: http://manage.svb.se/SvB_papper/154240/nummer_21/artiklar_nr_21/162895?searchString%3Autf8%3Austring=pirate+bay&search=S%C3%B6k

Anonym sa...

Ang länken: Åh, vilken utsökt ironi. Fantastiskt.

stefan sa...

Ungefär som när napster stämde folk som använde deras logga.

Skafferiet sa...

Joina för festinfo och annat: http://www.facebook.com/group.php?gid=44397686486&ref=mf